Friday, January 21, 2011

persediaan

bila ckp psl kahwin rmai yg seronokkan...tp diorg xtau apa rs bila kita ditmpt yg nk buat persediaan...dl aku pn mcm diorg..xsbr rsnyer nk kahwin..skang bila aku yg dh nk khwin..mcm2 rs ada..tkt...bederbar..nk senyum n xnk senyum sama byk..sdh..happy..mcm2 lglah..yelah cb org bygkan..mcm mana nk prepare 1 mjlis utk semua tetamu dtg..mula dgn hntrn...itu kira basic jer...sng sgt..lpstu jmputan...stakat nk buat kad lg sng kan...tp dr segi pengiraan tu yg ssh..nk buat pelaminlah..bilik pengantinlah..rumahlah...mcm2 lglah..semua tu pkai duit tau..bkn air liur @ air embun dipagi hari...ms ni air tu keluar mcm hujan yg lebatnyer...smai xnk stop..so dr sinilah kita perlukan mereka yg berpengalaman...like my MAMA n PAPA...sgt kagum dgn mereka...bijak mengatur langkah dgn pnh tenang walaupun kdg2 tu adalah rs gelora...aku ni dh braper kali dh berendam air mata..gara2 xsependapat dgn mama ku tu...tp bila fikir2 blk ada sbb naper dia buat mcm tu...n now aku rasa sgt lega ada diorg....my baby plak dia cbuk ngan brg hantaran...cian dia semua dia kene sediakn...nk wat cmner kn..aku msh blaja....so wat ms ni rsnyer persiapan hmpr lngkap...stil ada lg cebisan yg xlengkap tu...nnt br nk cek....aku sgt xsbr n takot k harungi saat tu.....

2 comments:

dayuzrednightsun.blogspot.com said...

hehehe,,,insyllh nt semua yer ok,,pape pon chayok2!! x lama dah,,2 minggu je g taw,,,,saba ek,,heehe
wey ko jgan pk bab tu jaa,,bab ak ni cmne,,
nt ak teman ko blah laki,ak nk kne campak mne,,sape nk anto ak balik pulak,,,huuuuu.......

vsluvyou buvhvs said...

la....kesitu dia fikir...nnt maklong mesti blk kan lps kenduri..if klu ko xnak blk lg..nk lepak2 dl @ nk blk lewat ckit..aku prepairlah tiket utk ko....dont wory k...aku jglah kebajikan ko..kita jmp nnt br leh talk n bincg cmner yer darling