Wednesday, February 16, 2011

debaran pernikahan

dah lama rasanya aku xupdate blog ni...so arini aku nk citer pasal "DEBARAN PERNIKAHANKU".
xpayahlah aku nak buat entry panjang2 kan...semua dah faham. 

persoalan yang timbul: "apa yang aku rasa masa tu"

jawapannyer : debaran yang tak terhingga. Bagai jantung mahu terhenti. Bermula dari aku melangkah masuk ke kawasan masjid sehinggalah aku dengar perkataan "SAH!"

aku dinikahkan sendiri oleh papa ku sendiri.

mula2 tok imam akn memberi khutbah pada bakal suami aku @ bekas tunang aku..lepastu dia tanyalah dua tiga soalan. Nasib baik bekas tunang aku tu dapat jawab. Dengan tenang dan sayup2 jer aku dengar suara dia. Aku dah tak mampu tersenyum tapi ku gagahkan juga. Supaya bakal suami aku tu lebih tenang. Dah selesai, bermulalah papa ku dan bakal suamiku tu bersalaman.

papa: Aku nikah kan akan dikau anak perempuan ku  noranisa binti mohamad dengan mas kahwinnya rm2001tunai (lebih kurang cmtulah sebab aku xbraper nak dgr)

bakal suami: aku terima nikahnyer noranisa binta mohamad dengan mas kahwinnya RM2001 tunai...

saksi: SAH.....Sah>..

Aku : alhamdulillah( sambil air mata mengalir lembut)

tulah criter saat pernikahan aku.....lepastu semua gerak ke rumah untuk batalkan air sembahyang......

segak sungguh bakal suami ku

dari kiri: blub / azi
dari kanan : ayat / is/ ayu

kak ayu & fmly suami ku

saat debaran bermula

khutbah diberikan

tersenyum papa ku

saat yang ditunggu

dgn tenang melafazkan

tanda kesyukuran

kini ku bergelar isteri kepada mohamad rafizi

papa/aku/kakak

langkah pertama dirumah sebagai isteri

tanda ikatan kami

ku mohon restu dari sang suami

cincin disarung kejari manisku

ku turut menyarung untuknya


mas kahwin yang diberi


pelamin impian ku : hasil kreativiti mama/ aku / papa

aksi diva








No comments: