Saturday, November 20, 2010

ceritera adik ku bersunat <>

tepat jam 8 pagi adik ku telah bangun dari tidur dan bersiap sedia nak pergi bersunat.....kononnyer cm semangat..tp ada riak takut diwajahnyer...klaka lah...berangan nk beli PSP n mcm2 lg bila bersunat. Semangat mak n abah aku nk g anta dia gi klinik.Xbuat kenduri pn just bersunat kt klinik jer.

Tengah aku masak untuk makan tengah hari..aku dgr suara mak aku...Mengamuk giler..Ingatkn aku dh kene marah plak. Rupanyer adik aku xjd bersunat...Takut katanyer...So berlakulah adengan mengamuk masatu...Cian adik aku..Manja betul aku tgk...lbh dr aku..huhuhuhuhu..mak aku ugut xnak ckp n kurung dia dlm bilik...tp dusta jer semua tu..sbbnyer nk suh adil aku sunat....

So sebagai bapa, terpaksalah abah aku ni memujuk n guna pendekatan lelaki untuk memujuk....adik aku pn bersetuju nak sunat....Area kol 5 lebih adik aku pn g lah klinik berteman kan abah n kawan abah untuk memastikan semuanyer selesai...

Menurut dari cerita abah..adik aku merengek dr mula msk bilik rawatan smpai selesai...semua org dlm tu gelakkan dia....masa dia smpai umh bukan main tersenyum jer aku tgk...tetiba nmpk jer muka mak aku trs nangis...hahahahaha...cmtulah semua adik beradik aku...segarang mana pn mak aku tu...tp ngan dia lah kitaorg manja..termasuklah aku...klaka kn.....skarangni adik aku tengah berpantang.....semoga dia cpt smbh n aktif cm biasa.......

2 comments:

dayuzrednightsun.blogspot.com said...

hehhee,,wah,,biasa la tu,adat,,tu y ditkt yer..nk wt cmne an,,hehehehe
oo,,,xtaw lak dia sunt ritu,,ptt amklong jemput g umah...pesal x buat kenduri,,,ermm

vsluvyou buvhvs said...

sajajer..nnt wat skali utk kndr naik umh.......skang dh ok pn....cm xleh pkai suar lg..tkt katanyer...hehehehhehe...duk terbrg jer...tv dia yg kongker...org xleh tgk..lynkan jelah org ngah sakit